Solar øker sortimentet med 30.000 industriprodukter
Solar har det siste året lagt til mer enn 30.000 produkter innenfor kategorien industriprodukter. Grunnen er at kundene ønsker å samle innkjøpene sine hos færre leverandører for å spare tid på håndtering og administrasjon i sine anskaffelser.
- Kundene våre ønsker å samle innkjøpene sine for å redusere administrative omkostninger ved bestilling, varemottak og fakturahåndtering, sier Senior Vice President fra Solar, Ole Sørensen.
Det er en tydelig tendens i etterspørselen på dette fra de større virksomhetene.
- Det er bekymringsfullt når vi ser hva virksomheter bruker av tid på å vedlikeholde kontrakter, fakturere, bestille og håndtere flere leveranser om dagen. Heldigvis har kundene våre begynt å etterspørre muligheten for å bestille mer fra de samme leverandørene. Det har vi naturligvis valgt å imøtekomme, uttaler Sørensen.
Det nye sortimentet er nå tilgjengelig i Solars webbutikk både i Danmark, Sverige og Norge.
Dette er kun begynnelsen Tilføyelsen av nye produktkategorier er en fortsettelse av strategien om å endre Solar fra å være en klassisk grossist til å bli en digital sourcing- og servicepartner. I tillegg til over 30.000 mekaniske og tekniske produkter har Solar også lagt til verktøy fra Gedore, kabler fra Lapp og pneumatikk fra SMC i sortimentet.
- Dette er kun begynnelsen, sier Ole Sørensen, som lover flere store utvidelser i løpet av de neste 12 månedene:
- Når vi dekker en større andel av kundenes behov kan vi gjøre strategiske innkjøp og dermed skape mer verdi når vi effektiviserer. Å kombinere et bredere sortiment, effektiv logistikk og en digital tilgang har vist seg å være oppskriften på en betydelig verdiskapning, og det er noe som kundene våre følger med på, sier Sørensen og tilføyer:
- Vår forretning er basert på en solid TCO-tankegang (Total Cost of Ownership) og en evne til å fortsette med å utfordre oss selv og våre kunder til å utvikle og forbedre seg.
For mer informasjon se: www.solarnorge.no
Kilde: Solar Norge